כתיבת תוכן איכותי עבור קידום אתרים

על-מנת שתוכן יוכל לקדם את אתר האינטרנט שלנו בצורה משמעותית יותר, חשוב מאוד שנדע קודם איך לכתוב אותו בצורה האיכותית ובעלת האופטימיזציה הגבוהה ביותר. תוכן שנכתב בצורה לא נכונה יכול לא רק שלא לעזור לאתר, אלא אפילו להזיק לו. האלגוריתם של מנועי החיפוש ובראשם גוגל בנוי להיות כמה שיותר אנושי, כאשר אדם היה נכנס לאתרכם ורואה בו תוכן לא איכותי שכתוב בצורה רעה, הוא מן הסתם היה יוצא ממנו ולא חוזר לעולם. לא הייתם רוצים שאת אותו הרגל יסגל לעצמו מנוע חיפוש הסורק את אתרכם.

לכתיבת תוכן ישנם מרכיבים שונים המגדירים את איכותו, במאמר זה נעבור על מספר נקודות עיקריות.

כתוב בצורה נכונה מבחינת קידום אתרים (SEO Friendly)
משמע, במאמר צריכות להופיע מילות המפתח בהן עוסק המאמר. חשוב לדאוג שפיזור מילות המפתח יהיה כמה שיותר טבעי, ולא לשים 10 מילות מפתח כתובות אחת ליד השנייה לדוגמא.

כתוב בצורה נכונה מבחינת נוחות הקורא (Reader Friendly)
כתוב בצורה חדה, מתומצתת ובהירה לקורא הצורך את המידע. חשוב שהקורא יהנה מהטקסט הנכתב ולא ירגיש שהוא "נאבד" בתוכו.

אורך הטקסט – נושא זה יותר דינמי ומשתנה לפי איכות ותוכן הכתיבה
יכול להיות טקסט עם 800 מילים וכמות תוכן רלוונטי שואפת לאפס שיהיה איכותי הרבה פחות מטקסט עם 300 מילים אך עם תוכן רלוונטי רב שמתומצת היטב. חשוב לזכור כי מנועי החיפוש אומנם אוהבים כמות גדולה של תוכן, אך חשוב להם הרבה יותר כי התוכן יהיה כתוב היטב.

בחירת נושא התוכן
חשוב מאוד לעשות מחקר על הנושא שעליו תרצו לכתוב עוד לפני שאתה כותבים עליו. יש לבחון אם הנושא מקבל כמות חשיפות גבוהה במנועי החיפוש ואם המידע בו פופולרי בקרב קהל המחפשים.

ביצוע מחקר מילות מפתח
לאחר שבחרנו נושא, חשוב שנבחן באילו מילות מפתח כדאי להתמקד במיוחד ובאיזה אופן הן נכתבות כדי שדרך המאמר אותו אנחנו מפרסמים יגיעו גולשים המחפשים את אותן מילות מפתח. להלן כלי למחקר מילות מפתח: Google Keywords Tool

אופטימיזציה לדף בו נכתב התוכן
אופטימיזציה כוללת בתוכה כמה תחומים.

• דף עם כותרת רלוונטית – יש לכתוב את הכותרת בצורה כמה שיותר מדויקת בה אנשים מחפשים את התחום במנועי החיפוש כך שכותרת הדף תהיה כמה שיותר ממוקדת ורלוונטית על מילות המפתח אותם אתם מנסים לקדם. כותרת כוללת בתוכה תגית title ואף היררכיה נכונה של תגיות p, h1, h2 ודומיהן.

תחום זה בדרך כלל נעשה על ידי חברה העוסקת בתחום בניית אתרים ומבצעת את התהליך עבור לקוחותיה.
• תגיות מטה דינאמיות (Meta Tags) – חשוב שלכל דף תוכן יופיעו תגיות מטה אשר מילות המפתח והתיאור יהיו מתאימות לנושא התוכן הנכתב.
• הוספת "תיוגים" בסיום הטקסט עם מילות מפתח רלוונטיות לנושא.

קידום ופרסום הדף לאחר שנפתח – השלב הסופי
לאחר שסיימנו לכתוב ולהעלות דף תוכן חדש הכתוב בצורה נכונה, נשאר לנו רק לדאוג לקדם ולפרסם אותו ברחבי הרשת. קידום כולל בתוכו הוספת קישורים לדף לאתרים שונים דוגמת אתרי תגיות, אתרי מאמרים ואף החלפות קישורים עם אתרים הרלוונטיים לתחום התוכן הנכתב בדף.

פרסום כולל בתוכו שיווק של הדף לאנשים שונים דרך אתרים המאפשרים זאת (רשתות חברתיות, קהילות פורומים, צ'אטים, תוכנות מסרים מיידים ועוד). ביצוע כל השלבים שהוצעו במדריך זה ישנה את רמתו ואיכותו של אתרכם באופן משמעותי. כך יגיעו הרבה יותר גולשים חדשים לאתר ויחשפו אליו ובנוסף, יגיעו אליו אותם גולשים ישנים שנהנו מהתוכן האיכותי שפרסמתם עם טעם של עוד. פסגת מנועי החיפוש בהישג ידכם, בהצלחה.

גלול מעלה