רלוונטיות של כותרת עבור קידום אתרים

כשאנו ניגשים לכתוב מאמר חדש לאתר האינטרנט לצורך קידום בגוגל, אחד הדברים שיש לחשוב עליהם מעבר לתוכן שנכניס בדף – התמונות, הפירוט והלינקים (שעדיף כמובן שיהיו בלעדיים) – חשוב מאוד גם לחשוב על איך אנשים ייגשו ויצפו במאמר זה. אין ספק שתהיינה לא מעט צפיות במאמר דרך האתר עצמו, אך הנושא החשוב ביותר שיש לתת עליו את הדעת הוא מיקום האתר במילות מפתח רלוונטיות בגוגל.

איך משיגים דירוג גבוה בגוגל למאמר שכתבתם?
איך גורמים לדף להיות רלוונטי?
כותבים אותו עם כותרת מתאימה!

כותרת רלוונטית היא כותרת שמתמצתת בכמה שפחות מילים ובאופן הכי מדוייק את התוכן של הדף. במצב האופטימלי – הכותרת של הדף תכיל את מילות המפתח אותם תרצו לקדם בגוגל. לעיתים אף כדאי להרחיב בכותרת הדף ובלבד שנכניס בתוכה כמה שיותר מילים רלוונטיות.

מה נותנת כותרת רלוונטית?
התשובה היא פשוטה – הסיכויים שגולשים המחפשים את מילת המפתח שהזנתם בכותרת המאמר בגוגל או במנועי חיפוש אחרים יראו את המאמר שלכם עולים משמעותית – גוגל יזהה את תאימות המילות מפתח בכותרת הדף ויציב אותו במיקום משופר.
התוצאה: כניסות רבות יותר לאתר וחשיפה למאמר ולאתר האינטרנט.

מה שיש לעשות בעת בחירת כותרת לדף הוא לחשוב מה המשמעות של התוכן אותו אתם מתכננים לפרסם ,לאחר מכן שואלים את השאלה – אם הייתם רוצים למצוא תוכן כזה, מה הייתם מקלידים בגוגל ומה אנשים אחרים היו מקלידים כדי למצוא את אותו התוכן?

לסיום, מה נפח החיפוש של מילות המפתח שבחרתם. המטרה היא לבצע קידום אתרים בגוגל עבור מילות המפתח בעלות נפח החיפוש הגדול ביותר בנושא אותו תרצו לקדם.

(איך בודקים? משתמשים בכלי המחקר של גוגל: Google Keywords)

טעויות נפוצות בכתיבת כותרות

חוסר דיוק
השתדלו להמנע משגיאות כתיב בכותרת. חוץ מזה שזה לא מקצועי – זה מוריד מהערך הקידומי של הכותרת.
שימוש באותיות קישור
"מדריך הקידום אתרים הטוב ביותר" – משפט כזה מקדם את המחרוזת "הקידום אתרים" עלינו להפטר מ"ה". במקום זה, נכתוב – "מדריך קידום אתרים הטוב ביותר". גוגל יזהה את המחרוזת "קידום אתרים" כפי שאנו רוצים.

כותרות ארוכות מדי
הכותרת היא לא תקציר! הימענו מכתיבת כותרות ארוכות אשר גורמות יותר נזק מתועלת.

הפצצת מילות מפתח
יותר מדי מילות מפתח בכותרת גורמות לה להפוך ללא רלוונטית. תמתנו.

סיכום
כותרת טובה היא כותרת שמכילה בתוכה מילות מפתח משמעותיות אשר תרצו שאנשים יגיעו באמצעותן לאתר שלכם דרך גוגל ומנועי חיפוש נוספים. השתדלו להמנע מכותרות לא מדויקות, כותרות שכתובות עם שגיאות כתיב או בלי רווחים במקומות הנכונים, כותרות עם יותר מדי תווים מיותרים.

תכתבו נכון וחכם, ותיהנו מכמות כניסות וחשיפה גדולה יותר ובכך – תקדמו את האתר שלכם.

גלול מעלה